روکش صندلی چرم یا روکش صندلی پارچه ؟

روکش صندلی چرم یا روکش صندلی پارچه ؟
معمولا مردم برای خرید روکش صندلی چرمی یا پارچه دچار تردید و مشکل می شوند که کدامین روکش از نظر دوام و ظاهر بهتر است

روکش صندلی چرم یا روکش صندلی پارچه ای ؟

چرم و انواع آن

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاههای صنعتی به روز ، تولید چرم راحتر شده و کمتر از چرم طبیعی استفاده می نمایند . باتوجه به اینکه چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی قیمت بالایی دارد  اکثر تولیدکنندگان از چرم مصنوعی در محصولات خود استفاده می نمایند .

چرم طبیعی : ماده ای طبیعی، بادوام و منطعف است که از دباغی پوست خام جانوران، به‌ویژه گاو به‌دست می‌آید. فرایند دباغی، پوست فسادپذیر را به یک مادهٔ طبیعی پایدار، دایمی و انعطاف‌پذیر برای کاربردهای گوناگون تبدیل می‌کند.

چرم مصنوعی در بازار با توجه به کاربری و مصرف آن انواع مختلفی دارد که در صنایع کیف ، کفش ، پوشاک و ... استفاده می گردد در اینجا می خواهیم در خصوص چرم مصنوعی PU و چرم مصنوعی PVC توضیح کوتاهی ارائه دهیم :

چرم مصنوعی PU یا پلی اورتان : این نوع چرم از خانواده چرم های مصنوعی است که از ترکیبات مواد پلیمری با پلی اورتان تولید میشود و شباهت بالایی به چرم طبیعی دارد. این چرم قیمت بسیار ارزانی نسبت به نوع طبیعی دارد. از دیگر خصوصیات این چرم میتوان به تنوع پذیری در رنگ های مختلف اشاره نمود و به راحتی میتوان طرح های مختلفی روی آن ایجاد کرد تا مورد پسند مشتریان قرار گیرد.

چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید  PVC : این نوع چرم نسب به چرم PU ضعیف تر می باشد و با یک پوشش ساده پلاستکی روی پارچه تثبیت شده است و از لحاظ کیفی و قیمتی بسیار پایین تر می باشد .

پارچه و انواع آن

اگر بخواهیم در خصوص پارچه و انواع آن اشاره کنیم به حدود هزاران سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد .

پارچه به لایه‌ای نرمش‌پذیر است که از شبکه‌ای از نخ‌ها یا الیاف طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده‌است که نوع نخ‌ها یا الیاف و ساختار و نحوه قرارگیری آن‌ها در کنار یکدیگر ساختمان پارچه و خصوصیات فیزیکی آن را به‌وجود می‌آورد.  پارچه را از روش‌های بافت تاری-پودی، بافت حلقوی کش‌بافی یا قلاب بافی، روشهای بی بافت، گره زدن تولید می‌شود.

پارچه‌ها از نظر مواد بکار رفته انواع گوناگون دارند از جمله پنبه‌ای (نخی)، پشمی، ابریشمی. غیره

حال با توجه به توضیحاتی که در بالا به آن اشاره شد می خواهیم تفاوت روکش صندلی چرم و روکش صندلی پارچه ای را باهم مقایسه کنیم که کدامین از روکش صندلی ها برای خودرو ما مناسب تر می باشند .

1- اگر بخواهیم از لحاظ قیمت و بودجه به این موضوع بپردازیم روکش صندلی های پارچه ای قیمتی به مراتب کمتر از روکش صندلی چرمی دارند و با هر نوع بودجه ای می توان روکش صندلی پارچه ای با طرح های مختلف خریداری نمود و مقرون به صرفه می باشند . در مقابل با توجه به قیمت بالای چرم در بازار قطعا قیمت روکش صندلی چرمی بیشتر و بودجه ای خاصی را به این موضوع باید اختصاص داد اما ظاهر زیبا ، لوکس و با دوامی دارند .

2- در روکش صندلی های پارچه ای انواع بافت و طیف وسیعی از طرح ها با هرنوع سلیقه ای در بازار وجود دارد و انتخاب برای شما آسان تر خواهد بود ولی روکش صندلی چرمی با ظاهر خاص و یکدست دارای رنگ های یک دست مانند مشکی ، سرمه ای ، قهوه ای و ... وجود دارد و فقط کافیست رنگ مورد علاقه خود را در چرم انتخاب فرمائید.

3- روکش صندلی های پارچه می توانند براحتی و سریع کثیف شوند ولی امکان شستشو چندین باره را دارند و براحتی می توان روکش صندلی در ماشین لباسشوئی انداخته و در معرض هوای قرار دهید و خشک شود ولی متاسفانه باز کردن و نصب دوباره روکش صندلی کاری سخت و دشوار می باشد . روکش صندلی چرمی قابل شستشو نیستند و در صورت کثیف شدن فقط سطح چرم را با پارچه یا ابر اسفنجی نمدار و یا اسپری های پاک کننده تمیز نمود .

4- با توجه به نخ بافت پارچه روکش صندلی از نوع پلی استر ، این روکش ها در برابر تغییر دما و آتش سوزی مقاوم بوده و در هنگام حریق شعله ور نمی شود ولی روکش صندلی چرم در مقابل آتش سوزی بسیار ضعیف می باشند .

5- روکش صندلی های پارچه ای در برابر نور خورشید مقاوم بوده و دچار تغییر رنگ نمی شوند البته باید به این مسئله توجه نمود که پارچه های رنگ شده در معرض آفتاب قرار می گیرند پوشش و رنگ اصلی خود را از دست می دهند ولی در روکش صندلی های چرمی وقتی در معرض آفتاب و حرارت قرار می گیرند مقاومت چندانی ندارند .

6- در فصل سرما و گرما روکش صندلی های پارچه ای در این فصول از مقاومت بالایی برخوردار هستند و تاثیر زیادی روی آنها ندارد و گردش هوا در این نوع پارچه بیشتر می باشد ولی روکش صندلی های چرمی در فصل سرما و گرما تنفس پذیری پایینی دارند و اگر در فصل تابستان از این نوع روکش ها استفاده نماییم قابل تحمل برای راننده و سرنشینان نمی باشند . ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تجهیز صندلی های خودرو به سیستم تهویه و گرمایش از این عیب کمی کاسته شده است .

7- روکش صندلی های پارچه ای بو را به شدت جذب می کند مانند بوی سیگار بنابراین سیگار کشیدن و هر نوع فعالیت بد بو روی روکش صندلی پارچه ای تاثیر می گذارد و در مقابل روکش صندلی چرمی نسبت به این موضوع مقاوم تر می باشند .

خرید روکش صندلی هایکو 

با توضیحاتی که در بالا ارائه شد انتخاب یک روکش صندلی مناسب دیگر کار بسیار سختی نمی باشد با مراجعه به سایت هایکو می توانید روکش صندلی مورد نظر خودتان ار انتخاب کرده و در سریعترین زمان محصول انتخاب شده را دریافت نمایید و همچنین مشتریان تهرانی می توانند در فرآیند خرید گزینه نصب را انتخاب کرده و نصابان حرفه ای هایکو در کمترین زمان روکش را درب منزل یا محل کار نصب نمایند.

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد