خرید روکش صندلی پارچه ای یا چرم

خرید روکش صندلی پارچه ای یا چرم
به طور کلی روکش های صندلی خودرو از نظر جنس به دو دسته کلی چرمی و پارچه ای تقسیم می شوند که هر یک از آن ها زیرشاخه های متفاوتی دارند

روکش صندلی چرم بهتره و یا پارچه ای؟

یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو در بین مصرف کنندگان ایرانی روکش صندلی یا در زبان لاتین Seat Cover است که اصولا برای حفاظت از روکش های فابریک مبلمان خودرو ، تغییر رنگ ، آلودگی و طرح تودوزی بنا به سلیقه مالک استفاده می شوند. امروزه صنعت گران بسیاری در داخل کشور به تولید این محصول مشغولند و جالب است بدانید بخش عظیمی از تولیدات داخلی نیز به خارج از کشور صادر می شوند.

از این رو اگر قصد خریداری یک دست روکش صندلی برای خودروی خود دارید، گزینه های مختلفی با سطوح کیفی متفاوت پیش روی شما قرار خواهند داشت. بسیاری از تولیدکنندگان متفرقه و بدون مجوز، پارچه‌های دست دوم از چین وارد می‌کنند و با دوخت‌های بسیار ضعیف، روکش‌ها را روانه بازار می‌کنند و چیزی نمی‌گذرد که از کنار دوخت‌ها پارگی‌هایی روی پارچه روکش صندلی ایجاد شده و کم‌کم روکش‌ها کیفیت و زیبایی خود را از دست داده و عملا بلااستفاده می‌شوند.

شاید سؤال پیش بیاید که احتمالا این پارچه‌های دست دوم، ارزان‌تر هستند، پس از همین ارزان بودنشان می‌شود فهمید که قلابی‌اند، اما بدانید این روکش‌های دوخته شده با پارچه‌های دست‌دوم قیمتشان با روکش‌های با کیفیت فرقی نمی‌کند.

چرا روکش صندلی؟

همانطور که در پاراگراف بالاتر گفته شد، شما ممکن است با هدف ایجاد تغییراتی در دکوراسیون داخلی خودرو یا حفاظت از تودوزی فابریک اتومبیل اقدام به خریداری یک دست روکش صندلی فابریک کنید که در هر صورت گزینه های متفاوتی پیش روی شما قرار خواهد گرفت برخی از روکش صندلی های موجود در بازار با بهره گیری از قالبی ارگونومیک، به راحتی مبلمان خودرو می افزاید. به غیر از این، جنس، رنگ و الیاف مورد استفاده در روکش صندلی ممکن است در مسائلی همچون دمای داخل کابین، راحتی سرنشینان، تعرق سرنشینان و… تاثیرگذار باشد که در ادامه این مسائل را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

روکش ها از چه جنسی هستند؟

به طور کلی روکش های صندلی خودرو از نظر جنس به دو دسته کلی چرمی و پارچه ای تقسیم می شوند که هر یک از آن ها زیرشاخه های متفاوتی دارند روکش های چرم مصنوعی یا به قولی «چرم پلاستیکی» به خصوص در نمونه های تیره به هیچ وجه مناسب فصول گرم سال نیستند، چرا که گرما را در بافت خود نگه داشته و با توجه به این که از گردش هوا در منافذ جلوگیری می کند، موجب عرق کردن شما خواهد شد. همچنین این چرم های پلاستیکی در دراز مدت ترک خورده و شمایل خود را از دست می دهند. در مقابل روکش های چرم طبیعی یا حتی صنعتی هرچند که قیمت بالاتری نسبت به نمونه های مصنوعی دارند اما علاوه بر دوام بالاتر، مشکلات گرما و عرق کردن نمونه های مصنوعی را نیز ندارند.

بهترین روکش صندلی ماشین

برای مثال روکش های چرم طبیعی که برای یک خودروی روتین مثل پژو پارس شاید بیش از 1میلیون تومان نیز قیمت داشته باشند، ایست بهتری بر روی قالب صندلی ها نیز دارند و علاوه بر این، مدت زمان بیشتری در اختیار شما خواهند بود.

اما روکش های پارچه ای که عمدتا نیز با بافت های مختلفی از جمله پارچه ساده، پارچه طرح مخمل و… از قیمت های مناسب تری برای خودروهای موجود در بازار کشور قابل خریداری هستند در اختیار خریداران قرار دارند که روکش های پارچه ای از نظر سرمایش و گرمایش، وضعیت بهتری نسبت به روکش های چرمی دارند اما این نوع روکش به ویژه در نمونه ساده، خیلی سریعتر تحت تاثیر تابش نور آفتاب قرار می گیرد و تغییر رنگ می دهد. همچنین در صورت انتخاب پارچه های رنگ روشن، مشکلات عدیده ای برای جلوگیری از کثیف شدن آن خواهید داشت که اگر اهل رسیدگی به نظافت خودرو نباشید، چندان مناسب شما نخواهد بود.

تعویض روکش صندلی خودرو

روکش صندلی مثل یک لباس کاربردی برای تودوزی خودرو است که هر نوع آن عمری مفید داشته و پس از مدتی نیاز به تعویض خواهد داشت. نصب یک دست روکش صندلی کامل بر روی یک خودرو به صرف وقت و دقت نیاز دارد که در غیر این صورت، به طور کامل در قالب اسکلت صندلی نمینشیند.

بهتر است روکش صندلی توسط نصاب خبره بر روی خودروی شما نصب شود اما در غیر این صورت توجه داشته باشید که برای نصب صحیح روکش به باز کردن صندلی ها نیاز خواهید داشت. بسیاری از کسانی که برای ماشین خود دنبال روکش می گردند در انتخاب بین روکش چرمی و یا پارچه ای تردید داشته و نمی توانند محصول مطابق با نیاز خود را انتخاب کنند.

در صورتی که چرم و یا پارچه از مواد اولیه خوب و درجه 1 تهیه شده باشد و مراحل برش و دوخت با کیفیتی را تجربه کرده باشد در تماس با بدن هر دو دوام زیادی خواهند داشت و از لحاظ تعریق آن ها برتری و مزیت  غالبی نسبت به هم نخواهند داشت. در صورتی که از کیفیت محصولی که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل کردید می توانید روکش صندلی چرمی و یا پارچه ای مطابق سلیقه خود را انتخاب  و خریداری نمایید.

مزایای روکش صندلی پارچه ای خودرو

مهمترین مزیت روکش های پارچه ای تنوع در رنگ و طرح آن هاست ضمن آن که این دسته از روکش های صندلی در مقایسه با روکش های چرم متفرقه که اکثر تولیدات موجود در بازار را شامل می شود دارای دوام بیشتر، تعریق کمتر و راحتی بالاتری خواهد بود.

مزایای روکش صندلی چرم خودرو

مهمترین مزیت روکش های صندلی چرمی سهولت در نظافت و تمیز کردن آن ها بوده و این دسته از روکش ها را مناسب برای خانواده های دارای فرزندان خردسال می نماید. همچنین کسانی که بیشتر از خودروی خود با لباس کار استفاده کرده و یا مجبور به حمل وسایلی با خودرو می باشند می توانند از این دسته از روکش ها استفاده کنند. البته باید اذعان داشت که روکش های چرمی نمای اسپرت تری داشته و جوان پسندتر هستند.

روکش صندلی هایکو

روکش صندلی هایکو تمامی استانداردهای روز خودرو که شامل تست سایش ، مقاوم در برابر نور خورشید ، استفاده از الگوی مناسب با فریم صندلی و قابلیت شستشو را دارا می باشد .

پارچه استفاده از در روکش صندلی هایکو از نوع پلی استر می باشد . مشخصات فنی پارچه های هایکو از نوع پارچه تاری و پودی ، مخمل و گردباف با کیفیت و مرغوب می باشد

روکش صندلی هایکو دارای کادری مجرب و نصابان حرفه ای بوده که روکش صندلی خودروی شما را در محل کار و یا منزل  نصب می کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات می توانید از طریق منابع زیر با ما در تماس باشید.

تلفن ثابت : ۴۲۷۰۳-۰۲۱ – ۸۸۰۷۳۵۹۳-۰۲۱

موبایل : 09052692313

تلگرام : ارتباط با امور مشتریان 09052692313

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد